Visma Connect

Een verbeterd lead- en salesproces voor Visma Connect

Uitdaging

Visma Connect is dé specialist in gekwalificeerde en veilige informatie-uitwisseling in zowel Europa als de gehele wereld. Om de sales- en leadprocessen te optimaliseren met als doel om meer kwalitatieve leads te werven en de salesprocessen te verbeteren, klopte Visma Connect bij ons aan. In een aantal stappen hebben we gezamenlijk deze processen verbeterd, met een duidelijk stijging in het aantal afgenomen proefaccounts tot gevolg.

Oplossing

Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom zijn we begonnen om de kwalitatieve leads op de website van Visma Connect te detecteren via de B2B identificatie applicatie Leadfeeder. En er is gebruik gemaakt van Linkedin Sales Navigator, waarmee we gepersonaliseerde berichten naar potentiële klanten sturen.

De salesfunnels zijn opnieuw ingericht en er is een koppeling gemaakt met Hubspot, het sales CRM, wat centraal staat in het centraliseren van leads, contacten en organisaties. Verder hebben we ingezet op kwalitatieve content ontwikkeling, zoals webinars, whitepapers en factsheets, om enerzijds meer informatie te geven over de producten van Visma Connect en anderzijds om beter inzicht te krijgen in de interesses en behoeften van de potentiële klanten. Via gerichte retargeting campagnes, denk aan mailings en social media, brengen we verschillende typen content onder de aandacht. Zo zijn er meerdere digitale touchpoints gecreëerd en bouwt Visma Connect een relatie op met potentiële klanten.

Tot slot zijn er gerichte automation flows opgezet, zodat de leads worden opgevolgd met relevante content. Door geautomatiseerd leadscoring regels toe te passen werken we van ‘koude’ naar ‘warme’ leads. Zo weten we zeker dat de leads die aangeleverd worden bij het salesteam van Visma Connect van hoogwaardige kwaliteit zijn en de slagingskans van het salesteam aanzienlijk vergroot wordt. 

imac visma2

Resultaten

Mede dankzij de integrale aanpak – van het creëren van nieuwe conversiepunten, tot het herkennen van leads en deze geautomatiseerd opvolgen – is Visma Connect uitgegroeid tot één van de voorlopers in de B2B-wereld op het gebied van marketing en sales. Maandelijks worden er nu 450 geïdentificeerde leads gerealiseerd, waarvan er meer dan 250 een proefaccount aanvragen. Een stijging van bijna 91% ten opzichte van de oude manier van werken. Alles bij elkaar is de informatie-uitwisseling tussen Visma Connect en haar potentiële klanten enorm verbeterd! 

christina-wocintechchat-com-HocFQHhGjDE-unsplash.jpg

Meer weten?

Wil je meer informatie over deze casus, het inzichtelijk krijgen van de klantreis en verrijking van je leaddatabase? Neem gerust contact op met Tomas Overhof of Tom van den Boom.

Tomas Overhof

Tomas Overhof

Digital Innovation Director

tomasoverhof@sportscloudaustralia.com

Tom van den Boom

Tom van den Boom

COO

tomvandenboom@techonomy.nl

+31 (0)6 33 38 34 19