Hoe Intersport Twinsport haar digitale strategie transformeerde en een omzetgroei van +22% behaalde!
Begin 2024 stond Intersport Twinsport voor de volgende uitdagingen: Hoe kunnen we meer waarde halen uit bestaande digitale marketingkanalen en de kracht van data benutten om commerciële groei te realiseren? Met een sterke basis, waaronder een significante database, lag er een aanzienlijke kans om de digitale marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen. Twinsport streefde naar een effectievere, gerichtere aanpak om klanten beter te bedienen en de ROI aanzienlijk te verhogen. De belangrijkste uitdagingen waren:
In maart 2024 introduceerde we een geïntegreerde aanpak met een sterke focus op datagedreven besluitvorming en efficiënte marketingstrategieën
De gezamenlijke inspanningen op het gebied van social advertising, e-mailmarketing en automation leidden tot significante verbeteringen
conversiewaarde YTD
ROAS
aantal aankopen
omzetgroei webshop
''De samenwerking met Techonomy heeft een cruciale rol gespeeld in het realiseren van onze groeidoelstellingen. Dankzij de gezamenlijke expertises en een datagedreven aanpak hebben we onze doelgroep gerichter kunnen bereiken en onze campagnes effectiever kunnen optimaliseren. Door technologie en data slim in te zetten, hebben we meer engagement en hogere conversies gerealiseerd, wat heeft geleid tot commerciële groei en een solide basis voor de toekomst.''
Paul Segers - Marketing & E-commerce Manager Twinsport
De succesvolle samenwerking tussen Twinsport en Techonomy is gebaseerd op:
Benieuwd hoe wij jouw digitale marketingstrategie kunnen verbeteren? Neem gerust contact op met Tomas Overhof of Tom van den Boom
Director Digital Innovation
tomasoverhof@techonomy.nl
+31 (0)6 48 45 44 55
COO
tomvandenboom@techonomy.nl
+31 (0)6 33 38 34 19