U-Night bood jongeren informatie en entertainment tijdens de Covid-lockdown en stimuleerde hen met 30 influencers om zich te verdiepen in relevante onderwerpen als drugsgebruik, sexting en cyberpesten.
Hoe blijf je tijdens de coronapandemie in contact met de toch al vrij lastig te bereiken groep jongeren? Voor deze uitdaging stond de Nederlandse Politie in 2021 toen het vanwege de lockdown lastiger was om in contact te komen met (jonge) mensen in de wijk. De oplossing bleek een nieuw online platform waar jongeren zelf kunnen deelnemen aan workshops, gaming evenementen en tal van andere zaken.
In 48 uur werd door ons een geheel nieuw digitaal concept bedacht: U-Night. Een online platform dat jongeren een alternatief bood om de lockdown en de avondklok door te komen. Door middel van gamewedstrijden, online chatten met de politie, maar ook met DJ workshops van diverse bekende DJ’s wist de politie samen met onder andere gemeenten en jeugdinstellingen jongeren te bereiken en hen bezig te houden. Wekelijks stond er een tof programma voor de jongeren klaar met minimaal één live talkshow, één livestream met wisselende onderwerpen en twee online toernooien met verschillende games en consoles.
Snapchat, Twitch, YouTube. Juist die media waar de doelgroep zich bevindt, zijn ingezet om jongeren rondom de activaties te bereiken. Door samen te werken met de juiste partners en influencers is U-Night op de juiste manier onder de aandacht gebracht.
De programmering bood voor ieder wat wils: gamen, beauty tips, een late night show met bekende influencers of inhoudelijke informatie vanuit Vraaghetdepolitie.nl. Door de verscheidenheid aan onderwerp slaagde de politie erin een grote groep jongens en meiden tussen de 12 en 25 jaar te bereiken.
Van A tot Z zijn wij betrokken geweest bij het project. Van de conceptcreatie tot het design van het platform en van de marketing tot het organiseren van de events.
Snapchat, Twitch, YouTube. Juist die media waar de doelgroep zich bevindt, zijn ingezet om jongeren rondom de activaties te bereiken. Door samen te werken met de juiste partners en influencers is U-Night op de juiste manier onder de aandacht gebracht.
De programmering bood voor ieder wat wils: gamen, beauty tips, een late night show met bekende influencers of inhoudelijke informatie vanuit Vraaghetdepolitie.nl. Door de verscheidenheid aan onderwerp slaagde de politie erin een grote groep jongens en meiden tussen de 12 en 25 jaar te bereiken.
Van A tot Z zijn wij betrokken geweest bij het project. Van de conceptcreatie tot het design van het platform en van de marketing tot het organiseren van de events.
De cijfers spreken voor zich. Via social media lag het bereik op bijna 2,5 miljoen impressies en de wekelijkse live-uitzending trok tienduizenden kijkers. De bereikcijfers waren hoger dan verwacht, waarmee de relevantie van de content en activiteiten is aangetoond. Misschien nog wel belangrijker is dat de politie nu beschikt over een nieuw platform waarmee het ook na de lockdown in verbinding kan blijven staan met jongeren, op een manier die past bij hun interesses en behoeften. Dankzij U-Night staat de politie tússen de jongeren in plaats van er tegenover.
Verder werd het succes van de campagne ook nog eens onderstreept met de winst van een Digital Communication Award in de categorie community engagement!
Wil je meer informatie over deze casus, het gebruik van esports & gaming in marketing campagnes? Neem gerust contact op met Robin Sweegers of Casper Timmers.
Creative Director
robinsweegers@techonomy.nl
06 - 39218585
Head of Campaigning & Performance
caspertimmers@techonomy.nl
+31 (0)6 209 141 94