8 dashboards in 12 weken
KWbN (Koninklijke Wandelbond Nederland), de leidende organisatie binnen de wandelgemeenschap, stond voor de uitdaging om datagedreven besluitvorming te integreren in hun bedrijfsprocessen. Met een nieuw CRM en uitgebreide digitale infrastructuur, is er een schat aan data beschikbaar gekomen over leden, profielen en marketing activiteiten. Samen met KWbN zijn wij de uitdaging aangegaan om deze data inzichtelijk te krijgen op een duidelijke en behapbare manier. Om op strategisch en operationeel gebied nog betere, data-gedreven keuzes te kunnen maken en zo hun leden, en wandelaars in het algemeen, beter van dienst te zijn.
Onze aanpak omvatte de snelle implementatie van basis dashboards voor marketing, leden en financiën. Door middel van een agile werkproces en heldere prioritering hebben we de dashboards op hoog tempo ontwikkeld, gevolgd door iteratieve verbeteringen en aanpassingen op basis van feedback uit de organisatie. Dit proces werd ondersteund door de modernste systemen en best-practices zoals DBT en Fivetran en de grote set eigen data-bouwstenen waar we als Techonomy flink in investeren. Dit stelt ons in staat om met uitzonderlijke efficiëntie te werken en zorgt ervoor dat we klaar zijn voor een toekomst vol automatisering en kansen met AI.
Onze speciaal ontwikkelde dashboards zijn volledig afgestemd op de behoeften van KWbN als ledenorganisatie. De dashboards bieden real-time inzichten in bondsbureau-activiteiten, ledenaantallen, marketingeffectiviteit en financiële prestaties. Dit verbetert niet alleen de managementbeslissingen, maar verduidelijkt ook de waarde van KWbN aan partners en stakeholders. Specifieke voordelen van onze dashboarding omvatten:
De ontwikkelde dashboards zijn cruciaal voor de besluitvorming binnen KWbN. Met geïntegreerde data uit systemen zoals Google Analytics, ActiveCampaign, en het CRM, bieden de dashboards een compleet en actueel beeld van de organisatie. Deze inzichten beantwoorden vragen als: Welk type lidmaatschap groeit het snelst? Hoe presteren verschillende type mailings? In welke periodes is app en web gebruik het hoogst? Welke producten zijn het populairst onder niet-leden? Deze uitgebreide data-integratie stelt KWbN in staat om strategische beslissingen te baseren op betrouwbare analyses. Dit leidt tot optimalisatie van ledenwerving, verfijnen van marketingcampagnes, en verbeteren van de algehele operationele efficiëntie.
De transformatie van KWbN naar een datagedreven organisatie heeft geleid tot aanzienlijke verbeteringen in operationele efficiëntie en marketingeffectiviteit. Met de geïmplementeerde dashboards heeft KWbN de tools in handen om hun aanbod te verfijnen en hun service aan leden te optimaliseren. Daarnaast bespaart het geautomatiseerd hebben van alle data veel tijd, hiermee wordt makkelijk een werkdag per week bespaard, wat zich doorvertaalt naar een ROI van 5x in 3 jaar.
De organisatie is nu uitstekend voorbereid op de toekomst met een schaalbare data-omgeving, die niet alleen helpt bij het verbeteren van de dagelijkse operaties, maar ook een meetbare impact heeft op de bedrijfsresultaten en de groei van het aantal lidmaatschappen.
Geïntegreerde systemen
Gekoppelde bron-tabellen
Dashboards
Centraal overzicht
In de eerste 3 jaar
“Door data op kantoor structureel een gezicht te geven ga je het met elkaar meer doorleven wat ten goede komt aan de doel- en resultaatgerichtheid.”
-Gijs Janssen, CEO
“Data is nu verzameld in één overzicht, waardoor we niet meer in afzonderlijke systemen alle gegevens op moeten halen. Dat bespaart ons een hoop tijd!"
- Luuk van Bergen, Manager Service & IT
“Dit project bewijst dat agile werken wel degelijk werkt”
- Twan Willems, manager finance & control
CEO @ KWbN
Manager Service & IT @ KWBN
Manager Finance & Control @ KWbN
Wil je meer informatie over deze casus, dashboarding of data infrastructuur?
Neem gerust contact op met Daan Luttik of Esmee Hermsen.
CTO
daanluttik@techonomy.nl
+31 (0)6 83 90 60 39
Digital Marketeer
esmeehermsen@techonomy.nl
+31 (0)6 20 888 265