60% ROAS verbetering dankzij verbeterde advertising aanpak
Vanaf begin 2022 is Techonomy verantwoordelijk voor alle digitale advertising campagnes van de KNVB. Jaarlijks voeren we tientallen campagnes uit met een grote diversiteit aan verschillende doelstellingen.
De digitale advertising campagnes van de KNVB omvatten een breed scala aan initiatieven, zoals:
Een grote diversiteit aan verschillende campagnes brengt ook een grote diversiteit aan inzet van paid advertising kanalen met zich mee. Per type campagne wordt bekeken welk kanaal het beste aansluit bij de doelgroep en waar de kans op een extreem resultaat het grootst is.
Dit heeft geleid tot de inzet van onderstaande kanalen:
De aanpak voor iedere campagne loopt via een vast stramien dat samen met de KNVB is opgesteld. Op basis van de ontvangen briefing, waarin timings, budgetten en doelstellingen staan opgenomen, gaan we aan de slag met het opstellen van een campagneplan.
In dit campagneplan worden doelgroepen, geadviseerde paid campagne kanalen, gewenste beeldmaterialen en suggestieve copies opgenomen. Ook wordt aan dit document een mediaplan toegevoegd, waarin we een berekening doen van de te verwachten resultaten.
Zodra het campagneplan is besproken en akkoord is bevonden, worden de campagnes op de geselecteerde kanalen ingericht en gelanceerd op de gewenste datum. Tussentijds vinden er evaluatiemomenten plaats, zodat er tijdig bijgestuurd wordt om tot het maximale resultaat te komen.
Na afloop van de campagne wordt een evaluatie uitgewerkt en vindt er een afsluitende meeting plaats waarin enerzijds wordt teruggeblikt op de campagne en anderzijds alvast wordt vooruitgekeken naar een vervolg.
Naast het inrichten, uitvoeren en rapporteren van campagneresultaten, wordt ook geadviseerd in de structuur van de landingspagina én de customer journey die een Oranjefan doorloopt op de digitale platformen van de KNVB.
Het tonen van de juiste boodschap, aan de juiste persoon op het juiste moment zorgt natuurlijk voor een hogere doorklikratio naar de website of app. Echter, wanneer de landingspagina of journey niet klopt, wordt er nooit het maximale resultaat behaald. Daarom wordt samen met de KNVB gekeken naar de optimale flow om uiteindelijk te scoren.
Door de gestructureerde aanpak, het constante optimalisatieproces en de juiste targeting hebben de advertisingresultaten van de KNVB een mooie ontwikkeling kunnen maken.
Unieke campagnes
Verschillende advertenties
ROAS verbetering voor conversie campagnes
Wil je meer informatie over deze casus? Neem gerust contact op met Casper Timmers of Tom van den Boom.
Head of Campaigning & Performance
caspertimmers@techonomy.nl
+31 (0)6 209 141 94
COO
tomvandenboom@techonomy.nl
+31 (0)6 33 38 34 19