Met Olympisch Kampioen en Judo boegbeeld Mark Huizinga als gezicht van de campagne werd in mei 2021 de campagne ‘Gun je kind Judo’ groots gelanceerd.
Corona heeft een enorme impact gehad op het aantal leden bij sportbonden. Zo ook bij de Judobond. Waar de bond voor de pandemie nog 36.000 leden had, was dit begin 2021 gedaald naar 30.000 leden. Meer dan voldoende reden om met versoepeling van de maatregelen in de lente van 2021 een wervingscampagne op te zetten.
Al jaren geldt judo als een sport die kinderen op een brede manier kennis laat maken met lichamelijke opvoeding en verbeterd bij de motorische ontwikkeling. Om dit, juist nu, midden in een corona pandemie extra onder de aandacht te brengen en een boost te geven aan de leden van de judobond bedachten ontwikkelde we samen met Touche Sportmarketing: Gun je kind Judo!
Met Olympisch Kampioen en Judo boegbeeld Mark Huizinga als gezicht van de campagne werd in mei 2021 de campagne ‘Gun je kind Judo’ groots gelanceerd. Precies op het moment dat de versoepelingen voor de (binnen)sport werd aangekondigd. Doel van de campagne was om zoveel mogelijk Nederlandse ouders warm te maken voor de judosport en judo zo op het netvlies van Nederland te krijgen. Om dit te realiseren hebben we het volgende ontwikkeld:
Met een item in RTL nieuws, interviews op landelijke radio en aandacht in diverse landelijke en lokale kranten was de lancering een groot succes. In oktober 2021 verscheen daarom onderstaande bericht op de website van de bond:
In mei 2021 is Judo Bond Nederland de campagne Gun je kind judo gestart waarin we samen met Olympisch kampioen Mark Huizinga het belang van judo voor de jongste jeugd benadrukken. Sinds de lancering van de campagne hebben wij ontzettend veel berichten via clubkanalen voorbij zien komen. Wij zijn dankbaar en trots op het gegeven dat leraren en clubs hebben bijgedragen aan deze sterke kick-off. De boodschap is mede dankzij de clubs verre van onopgemerkt gebleven. Zo zijn er niet alleen bij de clubs veel nieuwe leden aangemeld. Ook de JBN ziet al vier maanden een groei in het ledenaantal!
Daarnaast ontving de JBN vanuit European Judo Union een eervolle vermelding van de campagne en werd het als voorbeeld gedeeld voor andere bonden.
Met de resultaten van de campagne in 2021 heeft Judo Bond Nederland besloten de campagne een structureel vervolg te geven in 2022. Mede dankzij de campagne ziet de JBN voor het eerst in jaren namelijk een constante ledengroei. Om deze lijn door te zetten en de impact verder te vergroten heeft BouwGarant zich aangesloten bij het initiatief.
In de nieuwe campagne borduren we voort op de campagne van 2021 en gaan we een aantal situaties uit het dagelijkse leven combineren met Judo. Dit om te laten zien welke voordelen het heeft als een kind een judo achtergrond heeft. Als eerste komt het veilig rollen vallen aan bod. De andere thema’s worden over 2022 uitgerold.
Wil je meer informatie over deze casus? Neem gerust contact op met Damian François of Tomas Overhof.
CEO
damianfrancois@techonomy.nl
+31 (0)6 57 88 59 34
Digital Innovation Director
tomasoverhof@sportscloudaustralia.com