Energiedirect.nl was op zoek naar een laagdrempelige manier om haar klanten te informeren over de manieren hoe ze kunnen besparen op deze gas- en energierekening. Hiervoor hebben wij De Bespaarklaar test campagne ontwikkeld.
Dat de energieprijzen vanaf eind 2021 en vooral in 2022 enorm gestegen zijn zal niemand zijn ontgaan. Steeds vaker zijn mensen op zoek naar manieren hoe er bespaard kan worden op de energierekening. Als je online zoekt zijn er verschillende plekken en mogelijkheden waarop je informatie kunt vinden om te besparen, maar het aanbod is enorm groot en niet altijd gemakkelijk om in te navigeren.
Energiedirect.nl is onderdeel van E.ON Group: een van de grootste energiebedrijven in Europa met meer dan 50 miljoen klanten. Energiedirect.nl was op zoek naar een laagdrempelige manier om haar klanten te informeren over de manieren hoe ze kunnen besparen op deze gas- en energierekening. Dit op een manier die past bij het no nonsense imago van energiedirect.nl en ervoor zorgt dat klanten er concreet mee aan de slag kunnen.
Om gebruikers te ondersteunen in deze zoektocht heeft energiedirect.nl gekozen voor de ontwikkeling van de Bespaarklaar test, een eenvoudige tool waarbij je swipend tot bespaartips komt die voor jou relevant zijn.
De tool start met het leren kennen van de gebruiker op basis van drie simpele vragen:
Op basis van je keuzes worden bespaar kaarten getoond die passen bij jouw profiel. Zo is er een hoge relevantie en kan de gebruiker aan de slag met de bespaartips. Bij elke tip kan er worden gekozen om de tip te bewaren, of om de tip te negeren.
Na het afronden van de test ontvang de deelnemer een overzicht met de kosten die jaarlijks bespaard kunnen worden. De gebruiker kan deze resultaten gemakkelijk via de e-mail ontvangen door zijn of haar e-mail achter te laten in de test.
De Bespaarklaar test is in de verschillende fases geïntroduceerd naar haar klanten. In december 2022 is de eerste variant getest onder 10.000 van haar klanten. Klanten die deze test hebben ontvangen reageerde positief op het initiatief, waarbij 65% van de klanten de test ook in zijn geheel heeft afgerond. Na deze test fase heeft Energiedirect.nl pro-actief contact gezocht met deze klanten om de bespaartest door te ontwikkelen.
Op basis van deze feedback is de Bespaarklaar test doorontwikkeld. Eind januari 2023 is de verbeterde versie verder verstuurd onder een volgende groep van 10.000 klanten. Daarbij kwam terug dat 93% van de deelnemers vond dat de test duidelijk was, en 89% was positief of neutraal over het gegeven advies vanuit de Bespaarklaar test.
Wil je meer informatie over deze casus? Neem gerust contact op met Maikel van Huet of Damian François.
Digital Project Manager
maikelvanhuet@techonomy.nl
CEO
damianfrancois@techonomy.nl
+31 (0)6 57 88 59 34