De vernieuwde conversiestrategie van CNV
Begin 2020 sprak CNV de ambitie uit om zich te positioneren als een frisse, eigentijdse vakbond die naast je staat in de maatschappij. CNV zat hiervoor met een aantal vragen: Hoe uiten we dit in onze content? En hoe brengen we dit bij de Nederlandse bevolking onder de aandacht? Al snel werd duidelijk dat er een digitale strategie nodig was om de meeste impact te kunnen genereren. Natuurlijk wilden wij CNV hier graag mee helpen!
Om een stijging in ledenaantallen te realiseren en de vernieuwde branding verder onder de aandacht te brengen, bepaalden we samen met CNV een digitale strategie. Centraal in deze strategie stond het bouwen van een digitale structuur waarmee we persoonlijk en extreem relevant via paid media kanalen met de verschillende doelgroepen konden communiceren. Het CNV Connectief is een vakbond die de belangen behartigt voor de overheid, het onderwijs, de zorg en de publieke sector. Zoals je kunt voorstellen is daarmee de thema interesse voor een dokter totaal anders dan de thema interesse voor een docent wiskunde. Vandaar dat het belangrijkste uitgangspunt was om paid media campagnes te ontwikkelen die zowel in hun boodschap, als in hun look & feel gericht zijn op het aanspreken van de juiste doelgroep en het delen van het meest relevante thema.
Om dit te kunnen bewerkstelligen ontwikkelden we samen met CNV een gerichte contentplanning per doelgroep, zijn we dagelijks bezig met het opzetten en monitoren van campagnes op digitale kanalen, zorgen we met search advertising dat we voor elke doelgroep goed vindbaar zijn en checken we continu hoe we de ontwikkelde content het beste bij de doelgroep onder de aandacht kunnen brengen.
Wil je meer informatie over de contentstrategie van CNV? Neem gerust contact op met Sion de Jong
Operations Director
siondejong@sportscloudaustralia.com