Hoe we een high-end data-warehouse omgeving gebruiken voor all-round business-analytics en marketing performance om meer gebruikers, conversies en inkomsten te genereren.
Campercontact is dé app voor camperaars in Europa. Inmiddels hebben ze al meer dan een miljoen gebruikers op haar platform. Via de app is iedere camperaar voorzien van alle informatie over camperlocaties en camperroutes in Europa. De geavanceerde omgeving waarin camperaars locaties zoeken, beoordelen en reserveren levert Campercontact zeer waardevolle data op. Om meer groei en toegevoegde waarde voor de gebruikers te realiseren is Campercontact op zoek naar meer inzichten op basis van de customer journeys en de juiste financiële analyses. Daarnaast is deze gebruikersdata zeer relevant voor hoogwaardige marketing automation flows.
We hebben een nieuwe, moderne data-stack geïmplementeerd met een datawarehouse als kloppend hart. Ook is er hoogwaardige dashboarding toegevoegd en de juiste structuur in de marketing automation applicatie aangebracht om zo de doelen van Campercontact zo effectief mogelijk te behalen. Door het toevoegen van moderne frameworks zoals Fivetran en DBT is Campercontact in staat om overzichtelijk en betrouwbaar de data te centraliseren en verwerken. Zo is er altijd één up-to-date waarheid.
Op basis van deze moderne data-stack is het mogelijk om met dashboarding snel inzicht te verkrijgen in de customer journey en de financiële situatie van Campercontact. Deze inzichten worden intern gebruikt voor managementsturing en rapportage doeleinden. Ook wordt dit gebruikt om de waarde van het Campercontact platform bij partners duidelijk te maken.
De beschikbare en gecreëerde data vanuit de cloud-infrastructuur wordt direct gebruikt om veel persoonlijker en relevanter in contact te staan met de app gebruikers. Middels slimme automations hebben we de customer journey van de camperaar positief beïnvloed en de conversies laten stijgen. Als voorbeeld de flow aan de rechterzijde, gebruikers worden via e-mail getriggerd om een PRO-licentie aan te schaffen naar aanleiding van bepaalde app activiteiten. Met deze ene hyper-relevante mailing heeft Campercontact een conversiepercentage van meer dan 4% extra op de aanschaf van een PRO-licentie gerealiseerd, t.w.v. €2.500,- aan yearly recurring revenue in de eerste dagen.
Het resultaat van onze inspanningen is dat Campercontact nu meer grip heeft op hun business, actueel inzicht heeft in hun financiële situatie en gerichter klanten kunnen targetten via marketingcampagnes. Met als gevolg hogere inkomsten en een beter te sturen organisatie. Door de implementatie van dit hoogwaardige data warehouse, de bijbehorende dashboards en marketing automation flows is Campercontact klaar voor de toekomst om hun business maximaal te laten accelereren.
Geïntegreerde systemen
Gekoppelde bron-tabellen
Dashboards met SaaS-metrieken en Customer Journey inzichten
Absolute waarheid, door goede data-centralisatie en controle
Open rate bij de customer journey gedreven campagnes
Extra PRO-licenties door één customer journey gedreven campagne
"Het is cruciaal voor Campercontact om als SaaS scaleup data te benutten om onze gebruikers effectief te ondersteunen en ons bedrijf te laten groeien. Het is essentieel om snel te schakelen, door te ontwikkelen en onze gebruikers aan ons te blijven binden.
Met Techonomy is dit altijd mogelijk omdat ze snel en flexibel werken, en diepgaande kennis op data, digital en marketing hebben die zowel breed als specifiek is. Deze combinatie stelt ons in staat om de waarde van data voor Campercontact en onze gebruikers optimaal te benutten."
CEO Campercontact
Campercontact is een internationaal platform met overnachtingslocaties voor camperaars. Bezoekers kunnen zoeken in bijna 40.000 locaties in 58 landen en gebruikmaken van camperroutes. De community (meer dan een miljoen gebruikers wereldwijd) kan zelf nieuwe locaties toevoegen en reviews schrijven bij bestaande locaties. Moderatoren controleren de aanmeldingen van nieuwe locaties en zorgen voor de beste en betrouwbare camperavonturen.
Wil je meer informatie over deze casus, data-warehouses, pipelines of infrastructuur?
Neem gerust contact op met Daan Luttik of Niels van Heesch.
CTO
daanluttik@techonomy.nl
+31 (0)6 83 90 60 39
Business Manager Digital Marketing
nielsvanheesch@techonomy.nl
+31 (0)6 22 22 51 17